عشـــــــق یعنی انتــــظـار منتظـــر
✍ می نویسم برای مردی که چهار گوشه قلبش شکسته است...

بخش های دیگر

فتوبلاگ من
پرسش و پاسخ
یادداشت بازدیدکنندگان
گالری وبلاگ

جستجو

دوستان من

ثامن تم : ترک گناه به مناسبت نیمه شعبان

هیچ داری از دل مهدی خبر ؟ گریه های هر شبش را تا سحر ؟

اوکه ارباب تمام عالم است / من بمیرم ، سر به زانوی غم است

شیعیان ، مهدی غریب و بی کس است / جان مولا معصیت دیگر بس است 

شیعیان ، بس نیست غفلت هایمان ؟ غربت و تنهایی مولایمان ؟

ما عبید و عبد دنیا گشته ایم / غافل از مهدی زهرا گشته ایم

من که دارم ادعای شیعه گی چه بگویم من به جز شرمندگی ؟ !!!


نوشته شده در تاريخ دوشنبه سی ام تیر 1393 توسط مریم حیدری

دجال 

«دجال صیغه مبالغه ‏از لغت دجل و به معنى خدعه، نیرنگ، حیله و باطل است.»

 

شادروان دكتر محمد خزائلى‏تعبیرى زیبا و ظریف از لغت دجال‏كرده است: «دجال كلمه‏اى مركب‏است و الف و لام آن همان الف و لامى است كه در نامهاى دانیال و خرقیال هم وجود دارد و به معنى‏«خدا» ست. جزء اول آن هر چه باشدبه معنى «ضد» و «دشمن‏» است و دور نیست كه با «دژ»، «دشمن‏» و«دشوار» همریشه باشد. (اعلام قرآن، ص 479) بنابراین‏تعبیر، دجال یعنى : ضدخدا، دشمن‏خدا. 

 شكل ظاهرى «دجال‏»

دجال را با سیمایى عجیب مجسم‏كرده‏اند. صورتى آبله رو كه یك‏چشم او كور شده - چشم راست - و چشم دیگرش در وسط پیشانى، مانند ستاره صبح درخشان است.

 

 متن کامل در ادامه ی مطلب



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و نهم تیر 1393 توسط مریم حیدری

 آقای من مولا دوباره جمعه از راه رسید 

 قلب من به تپش می افتد وقتی 

 انتظارم را پایانی نیست..... 

 زودتربیــــــــــــــــــــــا 

خدایاتو را به جان آقایى كه مرغابیهای خانه دخترش هم براى او اشك مى‏ریختند، گوش كن. می‏خواهم در همین حالى كه دارم یك دعا بخوانم. خدایا اگر امشب در سرنوشت ‏یك‌ ساله من مقدر كردى كه این آخرین شب قدرى باشد كه آن را درك می‏كنم، خدایا كارى كن كه امشب، شب آمرزش من باشد. شب بخشیده شدن گناهان من باشد.


نوشته شده در تاريخ جمعه بیست و هفتم تیر 1393 توسط مریم حیدری

سلام مولای من ....

حرف از خانه ی آسمانی ات زدند و دل م پر کشید در 
هوای آمدنت ..
می بینی : زمین بوی پیراهنت را گرفته ..
شب قدر است : دوباره من به شب قدری دیگر رسیدم اما تو هنوز هم نیامدی ..
دلم را خوش کرده بودم بیایی : امسال را با تو روزه بگیرم ..
با تو افطار کنم ..
با تو تا اذان صبح بیدار بمانم .. با تو عشقبازی می کنم ..
هر چند در نیامدنت روزگار من هم همین است : 
با تو بیدارم .. با تو می خوابم .. با تو افطار می کنم .. 
با تو می خوابم و ...
دل است عشق من دل : قول داده بودم شب قدر : 
با مولایم برای اَحیاء می رویم .. 
مهدی دعا میخواند و ...
مهدی قرآن میخواند و ...
مهدی جوشن میخواند و ...
مهدی قرآن به سر میگیرد و ...
خدایا : لایق نبودم : این عاشقانه ام را در حضور مولایم بخوانم ..
از فعل های آینده کمی دلگیرم که می آیند و 
در عاشقانه هایم می نشینند اما تا به فردا می رسم : 
حالِ من میشوند و حسرتش جانم را به آتش می کِشد ...
قدر است : می خواهم مولایم باشد و بیاید و برای قدردانی :
به محضرش بروم ..
بگویم مولاجان : سپاسگزارم برای تمام این روزها و شب های زمین که حواست به روزگارِ من بود تا مبادا آرامشم به هم بخورد ..
بگویم مولای من : من تمام لحظه هایم را به یادت بوده ام : خودت ببین ..این کارنامه ی اعمالم و این یادهای تو ..
این نام های تو .. ببین چه حضورِ جاودانه ای داری در روزگارم ..
بگویم مولاجان : من هم انسانم : خطاکارم : مرا ببخش اگه لحظه ای در خاطرم بی یادت ماندم و بی یادت زندگی کردم ..
مولاجان : امشب تنها نمی مانی در زمین : گوش کن : این صدای بال ملایک و قدم های اهل آسمان است که به 
خدمتت می آیند ...
کاش مرا هم آبرویی بود تا به محضرت می رسیدم ..
دعوت نامه ام را داده ای : قرار به آمدن بود اما روی آمدن 
ندارم جانِ مهدی ..
شرمنده مانده ام اگر به خدمتت بیایم حتی اگر بیرون خانه ات هم بنشینم : باز هم مرا می بینی : نمی توانم بیایم ..
مرا ببخش ..
مولای من : از همین فاصله از این نقطه ی دلتنگ زمین : از گوشه ی خانه ی جانم که آباد است به نام ت می نویسم :
مهدی جان : دوستت دارم ..
امشب مرا هم در قنوت نماز عاشقانه ات میهمان کن آقا ...


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه بیست و پنجم تیر 1393 توسط مریم حیدری

یکی از علایم ظهور امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه )که وقوعش حتمی و قطعی شمرده شده است ، خروج سفیانی است.

اخبار و روایاتی که بر وجود و خصوصیات او دلالت دارند ، بدین ترتیب می باشند:

حتمی بودن خروج او :

امام صادق ( علیه السلام ) فرمودند:

پیش از قیام قائم (علیه السلام ) پنج علامت حتمی می باشد : یمانی ، سفیانی ، صحیفه آسمانی ، قتل نفس زکیه ، و فرو رفتن سرزمین بیدا . (1)

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و دوم تیر 1393 توسط مریم حیدری

رابطه ی حضرت مهدی(عج) و حضرت عیسی(ع)

از حضرت عیسى (ع)در روایات، با واژه هاى گوناگون مانند وزیر، جانشین، فرمانده و مسؤول در حکومت حضرت مهدى (ع) یاد شده است. حضرت عیسى (ع) به مهدى (ع) مى گوید: من به عنوان وزیر فرستاده شده ام نه امیر (1) حضرت عیسى (ع) وزیر حضرت مهدى (ع)پرده دار و جانشین آن حضرت است (2) حضرت عیسى (ع) هنگام ظهور حضرت مهدى (ع) از آسمان فرود مى آید و در قدس پس از اعلام بیعت با حضرت مهدى (ع) پشت سر حضرت نماز مى گذارد. پس از فتح غرب توسط حضرت و اسلام آوردن بیشتر مردم آن سامان، حضرت عیسى (ع) رحلت نموده و حضرت مهدى (ع)و مسلمانان بر پیکر او نماز مى گذارند. بر طبق روایات، امام (ع) مراسم دفن و نماز خواندن بر بدن وى را آشکارا در حضور مردم انجام مى دهد، تا همچون بار اول درباره او سخن ناروا نگویند.سپس پیکر پاک او را با پارچه اى که دست بافت مادرش مریم (ع) است کفن نموده و در جوار مزار شریف مادرش، در قدس به خاک مى سپارد(3) در برخى روایات آمده که حضرت عیسى (ع)، جزو فرماندهان سپاه حضرت مهدى (ع) است (4) در ویژگى حضرت عیسى (ع)آمده است: او چنان ابهتى دارد که چون دشمن او را مى بیند، به یاد مرگ مى افتد؟ چنان که گویى عیسى (ع) قصد جانش راکرده است (5) در برخى از روایات از حضرت عیسى (ع) به عنوان مسؤول دریافت اموال حضرت قائم (ع) یاد شده است.

 


نوشته شده در تاريخ شنبه بیست و یکم تیر 1393 توسط مریم حیدری

نشانه های ظهور بر دو قسم هستند،نشانه های حتمی و نشانه های غیر حتمی.نشانه های حتمی به نشانه هایی گفته می شود که به طور حتم اتفاق می افتد، و نشانه های غیر حتمی وابسته به شرایط هستند که ممکن است اتفاق بیافتند و یا نه. . .! تمام این نشانه ها از زبان ائمه معصومین مطرح شده و دلایل محکم آنها بر گرفته از روایات و احادیث مختلف است.علایم حتمی،پنج نشانه دارد که این نشانه ها عبارت است از:

  • صیحه آسمانی
  • خروج یمانی
  • خروج سفیانی
  • قتل نفس زکیه
  • خسف در سرزمین بیداء


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه بیست و یکم تیر 1393 توسط مریم حیدری

تیتر....

مهمترین خبری که همه در انتظار شنیدن آن به سر می برند ظهور منجی است .به نظر شما روزنامه های فردای ظهور چه تیتری خواهند زد؟؟؟

نمونه تیتر:

انتظار به سر آمد

جشن ظهور در مهدیه ی تهران

نماز جماعت مغرب به امامت امام زمان

نوای دلنشین انا المهدی به گوش ها رسید

آنکه دنیا منتظرش بود امروز رسید

شیعیان به پا خیزید مهدی آمد

حضرت مسیح به یاران حضرت مهدی پیوست

تیتر های بعدی با شما......

 

تیتر


 


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه هجدهم تیر 1393 توسط مریم حیدری
یکی از شرایط ایمان، منتظر بودن است. بعد عمل به این انتظار و پیاده سازی آن در زندگی

گام اول: هدف گذاری
در عصر حاضر، در عصر تکنولوژی و پیشرفت، از در و دیوار و رسانه و اطراف می‌شنویم انسان موفق کسی است که هدف‌های زندگی‌اش مشخص باشد، اولویت‌هایش را تشخیص دهد، اهم و مهم کند تا بتواند با توجه به فرصت‌ها و امکانات و شرایطش برنامه ریزی داشته باشد.
پس کل ماجرا بر عهده همین انسان است. انسانی که خدا گفته در خسران است (۱)، مگر...

گام دوم: برنامه
اینجاست که خود خدا بلافاصله به همین انسان امید می‌دهد:
«مگر آن‌ها که ایمان بیاورند و کار شایسته کنند و یکدیگر را به حق و صبر سفارش کنند.»
پس برنامه هم داده شده و چند تا کار باید کرد. کارهایی که همه مهم هستند و در صدر اولویت‌ها جا دارند. کارهایی که با هم باید انجام شوند تا نتیجه بدهند.
حال چند سؤال اساسی انسان از خودش:
۱- گفته شده ایمان آورندگان؛ ایمان به چی؟ اصلاً ایمان یعنی چی؟ آیا من ایمان دارم؟
۲- گفته شده ایمان و کار شایسته؛ یعنی عمل کردن به آنچه ایمان داریم. آیا من به آنچه که می‌دانم، به خوب و بد همین چیزهای روزمره، عمل می‌کنم؟
۳- گفته شده حواس مان به باقی هم باشد؛ قرار نیست سر بر زیر برف کنیم و بگوییم ندیدم چه شد. آیا من وظیفه‌ام را در قبال اطرافیان خودم انجام می‌دهم؟ آیا به درستی انجام می‌دهم؟



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه چهاردهم تیر 1393 توسط مریم حیدری

گفتگویی را با حجت الاسلام و المسلمین رحیم کارگر مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت

برای آغاز بحث ابتدا سوال این است که سبک زندگی چیست و سبک زندگی مهدوی چه معنایی دارد ؟

سبک زندگی یک سری قواعد و قالب‌های ذهنی، فکری و ارزشی حاکم بر رفتار و کنش‌های انسان است. سبک زندگی دینی و واقعی ما آن نیست که غربی‌ها در دوران جدید تولید کرده‌اند، بلکه روش و شیوه های زندگی پیامبر اکرم‌(ص) است که باید بهش توجه خاصی داشته باشیم؛ اما متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم زندگی آن حضرت را تئوریزه کرده و در قالب جدیدی ارائه دهیم. عدم فهم صحیح از سبک زندگی دینی سبب می‌شود که هر چه به اسم اخلاق، آداب، رسوم، ارزش‌ها و سیره پیامبر اکرم‌(ص) است را سبک زندگی بنامیم. سبک زندگی یا لایف استایل که از اوایل قرن بیستم در غرب تولد یافت، شیوه و روش زندگی فرد در حوزه‌های مختلف زندگی اعم از فردی و اجتماعی است. یعنی این معنا بیشتر در خصوص انطباق زندگی فردی با تیپ‌های شخصیتی یا گروهی خاص به کار می‌رود.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه چهاردهم تیر 1393 توسط مریم حیدری

اگه یه روز صبح از خواب پاشید و بفهمید امام زمان امده چکار میکنید؟ 

درتمام لحظات زندگیم منتظرآمدن آقا هستم آقائی که خیلی مهربونه درسته که من خیلی بدم اما هروقت صداش زدم جوابمو داده.هروقت اسمش میاداشک توچشمام جمع میشه امیدوارم منوببخشه به خاطرهمه بدیهام دوست دارم زمانی که میاداگه لیاقت دیدن وشجاعت بااون بودن رونداشتم حداقل بتونم ازدوروایستم ونگاش کنم. ازش میخوام زودتربیادتاغمها ازدلمون بره دیگه خسته شدم ازگرفتن دلم توغروبهای جمعه ازبغضی که توگلومه وبازنمیشه….. آقای مهربونم منوببخش اگه اونی نشدم که توازمون خواستی……. نمیدونم ازکدوم ستاره میبینی منو ….اما من درتمام لحظات زنگیم حضورت روحس میکنم آقای من برای خوب شدنمون خیلی دعا کن ……(از فرشته خانم)

اللهم عجل لولیک الفرج 

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه دوازدهم تیر 1393 توسط مریم حیدری

می دانم نباید انتظار فرج را داشته باشم ، می دانم!


می دانم نشسته ای دعا می کنی برای ما و از خدا طلب آمرزش ما را می خواهی ، می دانم حتی زمانی برای فکر کردن به ظهور را نداری . . . 


می دانم بی بند و باری زیاد شده است ، می دانم گناهانمان دیگر حد و اندازه ای ندارد ، می دانم به کلی تو را فراموش کرده ایم . . .


می دانم موبایل هایمان دیگر رنگ و بوی اسلامی ندارد ، می دانم در پیامک هایمان همه مقدسات را به سخره میگیریم ، می دانم جامعه ازحالت اسلامی خارج شده است . . .


می دانم ذهن همه پر از سخن های القای شده دشمن شده چرا که بالای سقف هر خانه می توان نماینده دشمن ، در آن محدوده را دید . . .


همه اینها را می دانم ، اما با این وجود می خواهم ظهورت را نزدیک کنی نه برای من ، برای انسان هایی که به تو نیاز دارند ، پنج سرباز ربوده شده را میگویم یا مسلمانانی را می گویم که در نقاط مختلف جهان در روز روشن به طور وحشیانه کشته می شوند . . .


از تو می خواهم ظهورت را نزدیک کنی چرا که نائب خود ، سید علی تنهاست . . .

آقا بیا لطفا . 

برای سلامتی و فرج امام زمان علیه السلام و نایب نازنینش امام خامنه ای حفظه الله صلوات


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه دوازدهم تیر 1393 توسط مریم حیدری

 

✿ برگرد که بربهارمان میخندند 

 یک عده به حال زارمان میخندند 

 آنقدرنبودنت به طول انجامید 

 دارند به انتظارمان میخندند 

 

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه دوازدهم تیر 1393 توسط مریم حیدری

امام زمان(ع) امام دوازدهم مسلمانان است.او کسی است که ازدوران کودکی در غیبت به سر می برده و غیبت کبری او هنوز هم ادامه داشته وتا زمانی که خداوند اجازه ندهد-باز هم ادامه خواهد داشت.امام زمان در بین مسلمانان از  ارزش و احترام خاصی بر خوردار است شاید یکی از دلایل آن این است که او آخرین منجی بشریت و آخرین کسی است که می تواند بشر را از ظلم و  فساد و تباهی کنونی نجات دهد.پس برای فرجش دعا کنیم.

امام زمان(عج) کیست؟

  نام مبارک:نام مبارک ایشان(محمّد) است.واین نامی است   که  پیامبراکرم

  (ص) برای او پسندیده است.پیامبر اسلام درباره او می فرماید: مهدی(عج)

  از فرزندان من است و نام او هم نام من است.ومی فرماید:امام زمان از نظر

  شکل و شمایل شبیه ترین کس به من است.

  القاب:ایشان القاب فراوانی دارند-از جمله: مهدی - منصور- صالح -

  صاحب الزمان - ولی الله - حجة الله - قاءم باامرهِ و ... .

نام مادر:مادرآن حضرت ((نرجس)) نام داشتند. ایشان  دختر یکی از نوادگان روم به نام یشوعا بودند. از القاب  ایشان  می توان به سوسن - صیقل و حکیمه اشاره کرد.

سال تولد:امام زمان در سال ۲۵۵هجری شمسی دیده به جهان گشودند.  محل تولد:امام زمان در شهر سامرا و در منزل پدرش دیده  به جهان گشوده اند.

مطالبی در باره زندگی ایشان:

  دوران زندگی:

زندگی ایشان به سه قسمت تقسیم میشود:

 ۱.از هنگام تولد تازمان فوت پدربزرگوارشان که جمعآ ۵ سال می باشد. یعنی ازسال ۲۵۵ تا ۲۶۰ هجری قمری.

 ۲.از سال۲۶۰ تا۳۲۹هجری قمری که حضرت از طریق نواب چهارگانه خود با مردم در ارتباط بود.و آن ها را راهنمایی می کرد.

 ۳.از سال ۳۲۹هجری قمری غیبت کبری آغازشده و تا زمانی که خداوند اجازه ندهد پایان نمی پذیرد.

اهداف امام زمان پس از ظهور:

   مهم ترین هدف امام پس از ظهور تثبیت حاکمیت دین اسلام  در جهان است که به همین منظورمهدی (عج) از غیبت کبری  خارج می شود.در مرحله بعد امام با کمک ۳۱۳نفریارمخصوص خود،که  از بهترین وبا تقوا ترین مردم آن زمان انتخاب می شوند،به جنگ  با  ظالمان  و زورگویان وفاسدان پرداخته وآنها را محو و نابود می کنند. پس از ازمیان رفتن شیاطین،طبق روایات، وضع زندگی مردم بسیاربهتراززمان کنونی خواهد شد.و اعمال ناپسند از بین خواهند رفت.

 احادیثی از حضرت مهدی(عج):

۱.هیچ چیز مثل نماز،بینی شیطان را به خاک نمالیده است.

۲.برای تعجیل در فرج دعا کنید.

۳.مومن کسی است که  در نبودن اشخاص، حقوق آنها را  رعایت می کند.

۴.شخص مسلمان از زور گویی،دروغ وناىاني مي پرهیزد.

۵.مسلمان جز به راست سخن نمی گوید.

۶.مسلمان همیشه ستم دیده را یاری می کند

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه یازدهم تیر 1393 توسط مریم حیدری

افسران - به حرمت صاحب الزمان...

1 . اندیشیدن به آینده

یکی از ویژگیهای انسان منتظر این است که به واقعه ای که در آینده اتفاق خواهد افتاد، ایمان دارد . این موضوع را اگر شما با این رویکرد ملاحظه کنید که اگر در وجود انسان این قابلیت بود که بتواند وقایع آینده را پیش بینی کند، چه می شد . خداوند دو هدیه بزرگ به ما کرامت فرموده است: نخست این که قیامت را وعده داده است و دیگر اینکه ظهور موعود را مطرح کرده است . آینده ای را به نام عصر ظهور پیش بینی کنیم که در آن، شیعیان منتظر دوازدهمین حجت الهی، حضرت مهدی اند . بنابراین یکی از ویژگیهای تربیتی انسان منتظر این است که به آینده ای با وقایع و ویژگیهای خاص می اندیشد .



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه یازدهم تیر 1393 توسط مریم حیدری

http://yasemontazer.persiangig.com/aaaaa/00135.jpg

انتظار انواعی دارد که می توان در یک تقسیم بندی آن را به انتظار مثبت و منفی تقسیم کرد. برخی از افراد از انتظار تفسیر صحیح و خوبی ارائه نمی دهند و بدون شک این انتظار راه به جایی نمی برد و علاوه بر این که خوب نبوده و به عنوان عبادت تلقّی نمی شود؛ به عنوان کار نامشروع و خلاف شرع نیز محسوب می شود. یک منتظر واقعی با بازشناسی انواع انتظار باید بهترین نوع انتظار را داشته باشد یعنی همان انتظار مثبت. در ادامه به اجمال به این دو نوع از انتظار اشاره می کنیم.                                 

                                                              

انتظار مثبت

در این دیدگاه ظهور حضرت مهدی (عج) حلقه ای است از حلقه های مبارزه اهل حق و باطل که پیروزی به اهل حق منتهی می شود. سهیم بودن یک فرد در این سعادت وابسته به این است که آن فرد عملا در گروه اهل حق باشد در روایت آمده است: خداوند زمین را پر از عدل و داد می کند پس از آن که از ظلم جور پر شده باشد. در این حدیث تکیه بر روی ظلم شده و سخن از گروه ظالم است که مستلزم وجود گروه مظلوم استو می رساند که قیام حضرت مهدی (عج) برای حمایت مظلومانی است که استحقاق حمایت دارند.(تونه ای ،مجتبی، موعود نامه، ص 130) از نظر روایات اسلامی در مقدمه قیام و ظهور امام زمان(عج) یک سلسله قیام های دیگر از طرف اهل حق صورت می گیرد. آن چه به نام قیام یمانی قبل از ظهور بیان شده است نمونه ای از این سلسله قیام ها است.( طاهری، حبیب الله، سیمای آفتاب، ص 208)

بنابراین انتظار مثبت انتظار پخته و مسئولانه است که فرد منتظر در هر شرایط در گروه اهل حق جای دارد و در هر شرایطی بر علیه اهل باطل می باشد.

 

انتظار منفی

انتظار منفی برداشت قشری و سطحی از مهدویت است. این گونه افراد می گویند: آن گاه که صلاح به نقطه صفر برسد حق و حقیقت طرفدار ی نداشته باشد باطل یکّه تاز میدان شود جز نیروی باطل نیرویی حکومت نکند و فرد صالحی در جهان یافت نشود؛ دست غیب از آستین بیرون می آید. با وجود این هر اصلاحی محکوم است زیرا هر اصلاح یک نقطه روشن است و تا در اجتماع نقطه روشنی است دست غیب ظاهر نمی شود. بنابراین بهترین کمک به تسریع در ظهور و بهترین شکل انتظار ترویج و اشاعه فساد و یا حداقل سکوت در برابر فساد و حکومت های ظالم است. این نوع برداشت از انتظار منجر به نوعی تعطیل شدن حدود و مقررات اسلامی می شود و باید نوعی «اباحی گری» شمرده شود که به هیچ وجه با موازین اسلامی و قرآنی موافقت ندارد.(تونه ای، مجتبی، موعود نامه، ص131/ طاهری، حبیب الله، سیمای آفتاب، ص 205)

کوتاه سخن این که یک منتظر حقیقی باید خود را فراتر از آن بداند که حتی به انتظار منفی فکر کند چه برسد که در مور آن بحث و گفتگو کند. و همیشه خود را در هر شرایطی در جبهه حق بداند و در هرجا با باطل مبارزه کند.و در یک کلام انتظار پخته و مسئولانه داشته باشد.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه نهم تیر 1393 توسط مریم حیدری

 

امـام صـادق عـلـیـه الـسـلام فـرمـودنـد: در مـاه رمـضـان مـنـتـظـر ظـهـور قـائـم آل مـحـمـد بـاشـیـد 

(مفاتیح الجنان)

ان شـاء الله بـا دعـای جـدی و هـمـگـانی در ایـن مـاه عـزیـز شـاهـد ظـهـور عـزیـز خـداونـد بـاشـیـم.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه هفتم تیر 1393 توسط مریم حیدری

مهدی ای قائم موعود ، سلام

             پسر احمد محمود سلام

                    من که باشم ، تو عزیز همه یی

                            یوسف گمشده فاطمه یی

                                 جان چه باشد ، که نثار تو کنم

                                         تا نگاهی به عذار تو کنم

                                                 گل چه باشد که به پایت ریزم

                                                           مددی کن که زجا بر خیزم

                                                                    سر چه باشد که ز پیکر برود

                                                                            باید این دل پی دلبر برود

                                                                                   دل چه باشد که کنم تقدیمت

                                                                          ملک از عرش کند تعظیمت

                                                                    قابلیت نبود این  همه را

                                                                تا ببینم پسر فاطمه را

                                                     با تو بارد به سر مابرکت

                                       نیست بی تو ملکی راحرکت

                               رزق ما از برکات دم توست

                     دل من حیف که نامحرم توست

                 روسیاهم ، تو سفیدم گردان

           نایل حال امیدم گردان

                جان من مرده و بی احساس است

                    دل بیچاره نمک نشناس است

                        می کند حرص و حسد نابودم

                             امتحانم کنی ار ، مردودم

                                 دل ناپاک مرا پاک نما

                                      تا شوم لایق دیدار شما

                                            دانی ای  دوست که من نادانم   

                                                  مستحق کرم و احسانم

                                                       لطف کن گشته این بنده زارت

                                                            تکیه گاه است مرا دیوارت

                                                                   استاد کلامی زنجانی

   

                                          به امید ظهورش...


نوشته شده در تاريخ شنبه هفتم تیر 1393 توسط مریم حیدری

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آثار دنیوی و اخروی تمسک به امام زمان (عج )


تمسک به محور هستی و حجت پروردگار امام عصر (عج) دارای آثار وبرکات بی شماریست که که برخی از آنها جنبه دنیوی داشته و درهمین زندگی نصیبمان می گردد بعضی دیگر جنبه اخروی داشته و پس از مرگ به ما می رسد.

آثار دنیوی پیوند با امام هم فرد و هم  جامعه را در برمی گیرد:

خداوند حکیم در برخی از آیات قرآن به همین نکته پرداخته است از جمله درآیه 96 سوره اعراف: لو ان اهل القری امنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السما والارض ....اگر که اهل سرزمین ها همگی ایمان آورده و تقوا پیش می گرفتند ما نیز برکات زمین و آسمان را بر رویشان می گشودیم .

بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س)در یکی از خطابه های خویش این آیه را تفسیر فرموده اند :

«...علی (ع)خیر و نیکی را در نهان و آشکار برای آنها خوش میدارد اگر او برمسند خلافت می نشست هرگز بهره ای فراوان از بیت المال به خود اختصاص نمی داد و از فزونی ثروت دنیا جز به مقدار نیاز بهره بر نمی گرفت به مقدار آبی که تشنگی را فرو نشاند و خوراکی که گرسنگی را برطرف نماید مرد پارسا ،از تشنه حطام دنیا باز شناخته می شد و راستگو از دروغگو متمایز می گردید . در این صورت بود که ابواب برکات از آسمان و زمین بر آنان گشوده می شد ،ولذا  خداوند به زودی آنان را به سبب اعمال و کردارشان مؤاخذه خواهد کرد .زیرا اگر ساکنان قریه ها ایمان آورده وخدا ترسی پیشه می کردند ما برکات زمین و آسمان را بر ایشان فرو می ریختیم ... .» (فاطمه زهرا سرور دل پیامبر ص460)



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه ششم تیر 1393 توسط مریم حیدری

 

فواید دعا برای فرج:
 - حضرت صاحب الزمان عجّل اللَّه فرجه در حق او دعا میکند
 

چون مقتضاى شكر احسان همين است . و دليل بر آن فرمايش مولى صاحب الزمان عليه السلام در دعايى است كه در مهج الدعوات می‏باشد : و كسانى كه براى يارى دين تو از من پيروى مى‏كنند نيرومند كن و آنان را جهادگر در راه خودت قرار ده ، و بر بدخواهان من و ايشان ، پيروزشان گردان ( 915 ) . . . .

بدون شك دعا كردن براى آن حضرت و براى تعجيل فَرَجِ آن جناب ، تبعيّت و نصرت اوست ، چون يكى از اقسام نصرت و يارى ايمان و حضرت صاحب الزمان عليه السلام يارى كردن به زبان است ، و دعا براى آن حضرت يكى از انواع يارى كردن به زبان میباشد .

و نيز دليل بر اين معنى است كه در تفسير على بن ابراهيم قمى ذيل آيه شريفه : « وَ اِذا حُيّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها اَوْ رُدُّوها » ( 916 ) ؛ و هرگاه مورد تحيّت [بدرود و ستايش‏] واقع شديد ، به بهتر يا نظير آن پاسخ دهيد .

گفته : سلام و كارهاى نيك ديگر ( 917 ) .



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه پنجم تیر 1393 توسط مریم حیدری