عشـــــــق یعنی انتــــظـار منتظـــر
✍ می نویسم برای مردی که چهار گوشه قلبش شکسته است...

بخش های دیگر

فتوبلاگ من
پرسش و پاسخ
یادداشت بازدیدکنندگان
گالری وبلاگ

جستجو

دوستان من

سلام بر مهدی عطر خوش زندگی

سلام خدمت همه دوستان مهدی فاطمه !

به وبلاگ من ! خوش اومدید .

دوست عزیز از اینکه  به من سر زدید بسیار متشکرم ..خدا روشکر..... از اینکه سعادت داشتم تا در

خدمت شما دوستان سلاله الزهرا مهدی فاطمه (عج) باشیم انشاالله که بتوانم توفیق حضور خدمت

شما دوستان و عاشقان مهدی فاطمه را داشته باشم...

 


نوشته شده در تاريخ دوشنبه سی و یکم شهریور 1393 توسط مریم حیدری

نام مرجع تقليد: 

 

 آيت الله مكارم شيرازي
پاسخ سئوال: 

با سلام خدمت شما

واقعیت آن است که نمی‏توان به طور قاطع گفت: امام زمان (ع) همسر و فرزند داشته است. شاید بر همین اساس باشد که صاحبان اندیشه و تاریخ نگاران به طور قطع درخصوص داشتن و نداشتن همسر و فرزند امام زمان اظهار نظر نکرده ‏اند.

 

درباره ازدواج امام و فرزند داشتن حضرت، سه احتمال قابل مطرح است:


نوشته شده در تاريخ دوشنبه سی و یکم شهریور 1393 توسط مریم حیدری


نوشته شده در تاريخ دوشنبه سی و یکم شهریور 1393 توسط مریم حیدری

در بعضی از روایات داریم که حتی خود امام زمان عج نیز وقت ظهورشان را نمی دانند و خدای متعال هنگام ظهور به واسطه علائم خاصی زمان ظهور را به حضرت اطلاع می دهند. و البته یکی از منتظران فرج حضرت مهدی عج خود آن حضرت هستند؛ زیرا: اوّلاً انتظار، در روایات ما به عنوان افضل العبادة مطرح شده است و بعید، بلکه محال است که آن وجود عزیز از افضل عبادات غافل و محروم باشد. ثانیاً: در روایاتی که کلمه فرج آمده، تنها به فرج مۆمنان اشاره ندارد، بلکه فرج امام زمان نیز مورد نظر است پس امام زمان گشایش در کارهای خویش را منتظرند.


نوشته شده در تاريخ یکشنبه سی ام شهریور 1393 توسط مریم حیدری

چرا به امام زمان (عج) قائم آل محمد (ص) می گویند؟

 

کی از مهم ترین و مشهورترین القاب حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، «قائم» (قیام کننده و به‌پا خیزنده) است. این عنوان رسا و گویا، در بعضی از روایات مربوط به آن حضرت آمده و اشاره به قیام، مبارزه و جهاد بزرگ او و آمادگی استقامت وی دارد.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دهم شهریور 1393 توسط مریم حیدری

امروز جمعه نیست ...

 " آقای " من ...

قرار نیست که فقط غروبهای " پنجشنبهتا غروب " جمعه "

سراغت را بگیریم ...

قرار نیست فقط " جمعه ها " انتظار " ظهورت " را بکشیم ...

آری ...

" شنبه " هم می شود از " دوریت " ناله سر داد ...

" یکشنبه " هم می شود " انتظارت " را کشید ...

" دوشنبه " هم می شود دنبال " گمشده " گشت ...

 " سه شنبه " هم می شود با " آقا " درد دل کرد ...

" چهار شنبه " هم می شود به خاطر " آقا " گناه نکرد ...

یا بن الحسن

دوریت " درد " بی " درمان " است

 ای " پسر فاطمه "

امروز " جمعه " نیست اما ... " دلم " برایت " تنگ " است 

 

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ( عج )

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده در تاريخ سه شنبه چهاردهم مرداد 1393 توسط مریم حیدری

ابوالحسن علی بن محمد سمری چهارمین سفیر آفتاب

  آخرین نایب خاص ولی عصر روحی فداه علی بن محمد سمری بود که بعد از درگذشت او دیگر شخص معینی به نیابت منصوب نگردید احتیاجات مذهبی و مسائل دینی شیعیان بدانشمندان فقیه شیعه واگذار گردید. 
شیخ طوسی در کتاب غیبت خود از ابی محمد احمد بن حسن نقل می کند که گفت من در سال درگذشت شیخ ابو الحسن علی بن محمد سمری در مدینه بودم. قبل از وفاتش پیش او رفتم توقیعی از ولی عصر بیرون آورد با این عبارت.



نوشته شده در تاريخ سه شنبه چهاردهم مرداد 1393 توسط مریم حیدری

 حسين بن روح نوبختی سومین نایب و سفیر آفتاب

«ما او را مي‌شناسيم، خداوند تمام خوبي‌ها و خوشنودي‌هاي خويش را به وي بشناساند و او را با عنايت خود خرسند گرداند، از نامه او آگاه شديم و در مسؤوليت محوله به وي اطمينان داريم، او در نزد ما داراي مقامي است که موجب شادي وي خواهد شد، خداوند احسان خود را نسبت به وي زياد گرداند...» این، متن نامه ای است که امام زمان(عج)در تایید نیابت خاص سومین نایب شان نوشته اند. نایب خاصی که ملیتی ایرانی داشت:«ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی».


نایب خاص قمی امام زمان

حسين بن روح از خاندان ايراني نژاد، به نام «آل نوبخت» بود. جد بزرگ این خانواده یعنی «نوبخت» از بزرگترین ستاره شناسان زمان خود بود.

 


نوشته شده در تاريخ یکشنبه دوازدهم مرداد 1393 توسط مریم حیدری

                                                                       محمد بن عثمان دومین نایب و سفیر آفتاب

فرزند خلف
تبار نامه محمدبن عثمان بن سعيد عَمري، به قبيله «بني اسد» منسوب است و به «اسدبن خزيمه» منتهي مي شود. اين قبيله، همان قبيله بني اسد مي باشد که فرداي حماسه عاشورا، پس از خالي شدن ميدان کربلا از لشکريان عمربن سعد، براي دفن پيکر شهدا به اين منطقه آمدند و آنها را به کمک و راهنمايي و شناسايي امام سجاد(عليه السلام) دفن کردند. اين قبيله، در سال 19هـ.ق. از سرزمين حجاز به منطقه عراق آمدند و در کوفه و غاضريه، از نواحي کربلا را براي خود وطن اختيار کردند. بني اسد از قبايل شجاع و با شهامت عرب به شمار مي آيند، چنانکه جمعي از اصحاب، علما، شعرا و شخصيتهاي برجسته شيعه از اين قبيله اند همان طور که صحابي بزرگ «عمار ياسر» نيز از اين قبيله است و برخي نايب دوم را از نوادگان عمار به شمار آورده اند. کنيه او «ابو جعفر» است و دوران کودکي در نزد پدرش عثمان بن سعيد عَمري، که از اصحاب خاص امام دهم و يازدهم و نايبِ اولِ امام دوازدهم بود، فقه، دين و اخلاق آموخت و مدت زيادي نگذشت که همانند پدر مورد اعتماد و احترام آن امامان معصوم(عليهم السلام) قرار گرفت; چنانکه شيخ کليني از شخصيت برجسته شيعه، احمدبن اسحاق نقل مي کند که روزي او به خدمت حضرت امام عسکري(عليه السلام) رسيد و عرض کرد: «يابن رسول الله! من با چه کسي ارتباط داشته باشم و احکام دينم را از کدام شخصيت به دست آورم و گفتار چه فردي را قبول کنم؟
حضرت در پاسخ وي فرمود: «الْعَمْرِيُّ وَ ابْنُهُ ثِقَتَانِ فَمَا أَدَّيَا إِلَيْکَ عَنِّي فَعَنِّي يُؤَدِّيَانِ وَ مَا قَالا لَکَ فَعَنِّي يَقُولانِ فَاسْمَعْ لَهُمَا وَ أَطِعْهُمَا فَإِنَّهُمَا الثِّقَتَانِ الْمَأْمُونَانِ»


نوشته شده در تاريخ جمعه دهم مرداد 1393 توسط مریم حیدری


نوشته شده در تاريخ سه شنبه هفتم مرداد 1393 توسط مریم حیدری